QR kody i piwo

Data dodania: 2012-05-07 13:32

Guinness chcąc trafić do swoich klientów, podążył za nimi do baru. Specjalnie zaprojektowane szklanki ukrywają wiadomość, która pojawia się dopiero, kiedy napełnimy je piwem, ale tylko ciemnym, oczywiście najlepiej Guinnessem. Jeśli kufel będzie napełniony jasnym piwem to kod będzie nieczytelny. Po zeskanowaniu QR kodu, można podzielić się informacją ze znajomymi na Twitterze czy Facebooku. Meldując się w konkretnym barze zapraszamy do siebie znajomych. Warto, zwłaszcza, że pod kodami kryją się dla nich specjalnie zniżki.

 

Inna marka piwa – Budweiser, również opracowała koncept kampanii z kodami QR. Po zeskanowaniu kodu z butelki, ukazywała się specjalna aplikacja, gdzie po wpisaniu umieszczonej na etykiecie daty piwa, wyświetlała się jego historia – data rozpoczęcia produkcji, składniki, proces warzenia a nawet nazwisko browarnika.