QR kody w aplikacji McDonald’s
Data dodania: 2014-10-28 11:45
Ciekawy case study dotyczący kampanii McDonald's, w której wykorzystano QR kody. Celem kampanii było "stworzenie nowego sposobu dystrybucji kuponów McDonald’s polegającego na tym, że osoba pobierająca kupon mogła go zrealizować używając nowej aplikacji. "
Promocję oficjalnej aplikacji McDonald' oparto na QR kodach. Powstało 15 różnych kodów – każdy z systemem mierzenia skanów., które umieszczone zostały na różnych nośnikach i w wielu miejscach. "Kampania z użyciem QR kodów miała także na celu sprawdzenie, czy to, co się o nich mówi („że nie działają”) jest prawdą."
Poniżej przedstawiamy statystyki tej akcji, a cały artykuł znajduje się na stronie www.gomobi.pl
"Wyniki dla aplikacji:
W ciągu 4 tygodni od startu aplikacja, z łączną liczbą pobrań 200 tys., wspięła się na top 10 darmowych aplikacji w App Store oraz była numer 1 w rankingu Windows. Po 7 miesiącach od startu aplikacji liczba pobrań osiągnęła 1 mln 115 tys. pobrań!
Wyniki dla QR kodów:
Po 4 tygodniach odnotowano 60 tys. skanów. Okazało się, że korzystanie z QR kodów zależy wyłącznie od ich umiejscowienia. Użytkownicy rzadziej korzystają z nich, gdy są w ruchu. I tak:
- metro – 89 skanów
- koperty PKP – 675
- naklejki na drzwiach – 1700
- ulotka kładziona na tacach – 8 tys.
- standy na stołach > 50 tys."