QR kody w aplikacji McDonald’s

Data dodania: 2014-10-28 11:45

Ciekawy case study dotyczący kampanii McDonald's, w której wykorzystano QR kody. Celem kampanii było "stworzenie nowego sposobu dystrybucji kuponów McDonald’s polegającego na tym, że osoba pobierająca kupon mogła go zrealizować używając nowej aplikacji. "

Promocję oficjalnej aplikacji McDonald'  oparto na QR kodach. Powstało 15 różnych kodów – każdy z systemem mierzenia skanów., które umieszczone zostały na różnych nośnikach i w wielu miejscach. "Kampania z użyciem QR kodów miała także na celu sprawdzenie, czy to, co się o nich mówi („że nie działają”) jest prawdą."

Poniżej przedstawiamy statystyki tej akcji, a cały artykuł znajduje się na stronie www.gomobi.pl

"Wyniki dla aplikacji:

W ciągu 4 tygodni od startu aplikacja, z łączną liczbą pobrań 200 tys., wspięła się na top 10 darmowych aplikacji w App Store oraz była numer 1 w rankingu Windows. Po 7 miesiącach od startu aplikacji liczba pobrań osiągnęła 1 mln 115 tys. pobrań!

Wyniki dla QR kodów:

Po 4 tygodniach odnotowano 60 tys. skanów. Okazało się, że korzystanie z QR kodów zależy wyłącznie od ich umiejscowienia. Użytkownicy rzadziej korzystają z nich, gdy są w ruchu. I tak:

- metro – 89 skanów

- koperty PKP – 675

- naklejki na drzwiach – 1700

- ulotka kładziona na tacach – 8 tys.

- standy na stołach > 50 tys."